Skip to content

Tankar från ett trafikkaos

december 18, 2010

Två saker kan ställa till så mycket. I går var det två stycken växlar som ställde till det för mig och otalet andra. Jag lyckades dock ta mig till Wien där jag nu är, men det var med en marginal på 10 minuter.

Jag började resan klockan 10 från Lund, tåget var försenat och kom in på perongen klockan 1030. Sedan kom vi inte därifrån förrän 10.50, sedan kunde man ju tro att allt bara var frid och fröjd, men icke då…. allt hade bara börjat!

Framme på Malmö C var vi klockan 12.30 och under tiden vi stått stilla mellan Lund och Malmö, som berodde på ett växelfel på centralen, fick vi också reda på att en annan växel var sönder just innan Öresundsbron så när hade åkt genom Citytunneln till Hyllie, då var det stopp och vi fick byta till buss som skulle ta oss över bron till flygplatsen, När jag bytte till bussen var hon närmare 13 och jag hade till 13.35 på mig att checka in, så tiden började bli knapp.

Men jag kom fram ca 13.15 och var vid disken 13.25, med alltså tio minuter till godo. Jag hade lyckats, men jag tänker på alla andra som suttit fast på tågen och som skulle med flyg från kastrup. Hela tiden tänkte jag att så här kan det bara inte vara, detta måste ju fungera!

Men kaoset var inte bara hemma i resten av Euopa har man också drabbats av kraftigt vinterväder med stora förseningar som följd.

Men jag kom fram till Wien och nu ska vi snart äta frukost för att sedan bege oss till parlamentet för en guidad tur.

Media: Svd

No comments yet

Kommentera

